Friday 5 August 2011

kawad jiwa aku....

salam ke 5 ramadhan....okayh rase cam sepanjang minggu ni nk flashback je semua activiti aku time kat matriks..walaupun dah lame tapi masih segar dalam ingatan..nak tau kenapa? coz lately..aku asik teringatkan matriks..almaklumlah...6.9 ni aku dh daftar as mahasisiwi degree..so alam matriks dah takde...ok first activiti aku kat matriks...kawad lah!!!! haha..ni mmg jiwa aku dari skul menengah..dari form 1..



ok jom kite share minat okayh?? ha minat aku mmg kawad as a part of my coco ...KADET POLIS WANITA dari form 1 sampai form 5...dari konstabel biase sampai lah aku dinaikkan pangkat ke pangkat paling tinggi dalam kadet polis ( SUB INSPEKTOR)...dari platun biase sampailah aku dilantik sebagai PENGERUSI KADET POLIS , KETUA PLATUN KADET & aku pernah dianugerahkan KETUA PLATUN TERBAIK..alhamdulillah..rezeki aku...memang keadaan panas dh sebati dengan diri aku..



muke yg tak leh blah..setelah aku dinobatkan johan kawad individu peringkat negeri kelantan..
& jugak dinaikkan pangkat dari sarjan ke sub inspektor..
( kelantan ni kes aku mmg pindah2 skul okayh..dari johor, seremban sampai kelantan..
byk skul aku )




okayh dari kemenangan2 yg aku dan skuad kaut sepanjang tahun 2009,
alhamdulillah sekali lagi aku dianugerahkan anugerah kecemerlangan kokurikulum
time grad kat skul..sesungguhnya rezeki tu dtg dari ALLAH ..



okayh fine..malas nak bebel panjang...haha....okayh kite beralih ke matriks pulak..
ha ni mmg payah gile nk compete untuk layakkan diri masuk platun ni...bayangkan
mule2 masuk matriks...lecturer buat announcement sape yg nak masuk KAKOM ( karnival kokurikulum
matrikulasi) untuk kawad..dtg lah train ..tgok2 ptg tuh aku turun pehh..BAPAK RAMAI!!.series ramai..elok2 kosong dataran tu...terus penuh sepenuh2 nya...sampai aku malas turun train...
byk level nye..aduai..
then campur lelaki..aku tak biase campur lelaki..coz yelah kadet polis asing2 laki n popuan..
nak saing pulak ngn laki...aduai...tp alhamdulillah..lecturer n sarjan yg train kiteorg dh cop aku...haha..
jahat tak???
ade gak rezeki aku...


okayh..masalah aku kali ni ialah..style kawad ni ikut syle askar..adush!! bengang aku..
polis n askar style dye lain..hormat, langkah..semualah...
aku terpaksa biasakan diri..n byk aku kene tegur ngn sarjan..
maklumlah sarjan bekas askar..
lagi kene ragging teruk aku..menanges2 aku masuk dorm ..sebab bengang..
yelah kite 5 tahun kawad polis..sampai2 nk tukar askar.
kaki n tgn aku terkejut lah..hahha..tp ni mmg pengalaman yg best!
ragging askar n ragging polis lain ...!!! selalu aku ragging org..padan muke aku kene balik




okayh ..alhamdulillah..KAKOM yg berlangsung di matrik johor membuktikan
kami skuad matriks perlis bawa pulang pingat perak..ok lah dari tak dpt lagsung
alhmdlah ada rezeki kami...



kami mmg cam adik beradik....
sepanjang dalam bus dari perlis ke johor, 
satu team kawad mmg kontijen jaga
hehe..suke...geng2 kawad korang mmg best..
kami semua ade 20 org...




sumpa@3#4!!! rindu time kakom kat johor....papepun minat aku dalam kawad
makin menebal sampai skunk...aku tak minat dh hoki!! ahahahaha..jahat tak??
curang kan aku...takdelah..hoki tetap dlm hati aku..




papepun semua org ade minat masing2 rite....u all bleh share lah kalau sudi minat u all kat sini kayh??
huhu...papepun selamat berpuase semua...

No comments:

Post a Comment