Saturday 6 August 2011

kaki shopping..mestilah..oh perempuan..

salam ramadhan ke6 semua bloggers!!...okayh nak share something kali ni..is about my hobby..hobby aku yg mengumpul selendang2..aku ni pantang nampak selendang..haha.perempuan kan..okayh start aku pakai shawl..umur aku 16 tahun..lame sudah..tahun ni aku 19 ..so 3 tahun sudah lah...selendang yg ada sgt lah berlori2.. tapi ni je selendang yg sempat aku photoshoot.aku amik yg baru2 la..yg lama2 dalam almari..selendang2 yang lain penat dah ha nk photoshoot ngn aku..haha..okayh jom kite sharing2 gambar2 yang di shoot,...huhu

                                            baru satu hanger..haha..dalam almari lagi...
                                                 memang mama aku bising...
                                                   tutup telinga jelah    

                                               
                                                                        SHAWL


ok sorry lah coz kualiti gambar kurang menarik..
shawl type ni ade 4 pasang kot tak silap..tpi aku suka yg ni..


ok mmg aku nmpak gemuk coz aku mmg dh gemuk..haha


ok selendang2 ni pemberian kawan baik aku n adik angkat kesygn aku..


ok yg belah kiri jeans type..belah kanan ni roomate aku bg nama " selendang ibu ayam"
hahaha...nama takleh blah..tp aku suka bile dye bg nama pelik2 kat selendang2 aku....
senang aku panggil nama selendang ni..ala tak perlu lah sebut selendang..
sebut shawl sudah..


ok ni pulak due shawl ada butterfly...blah kanan ni i got it from RATU..( harga mmg sedap )
yang belah kiri ni bape belas je ha aku beli..bile aku pakai due2 shawl ni
kawan2 mesti cakap aku kutip butterfly letak dalam ni..
sorry ye belah kiri yang hijau ni tak nampak butterfly dye..




ni lah jadinye bile diletakkan atas kepala...



yg ni aku pakai kaler pink belah kanan..actually shawl ni aku terbalik kan
..coz nak nampakkan renda2 dye tuh belah atas,,so boleh je u all nk pakai terbalik or tak..
tertakhluk pada terma & syarat..haha...


ha yang ni..member2 aku bagi nama shawl paku tekan..
nampak kan dye cm paku tekan??
ha..paku tekan pon letak atas kepala tau skang...

PLAIN SHAWL



due2 gambar ni plain shawl..but colour coklat ni  ade jahit batu2 skit..
so nampak crowded lah atas kepala..
bawak pegi dinner bleh je..plus u pakai headband..perghh..mmg shine2 star lah kau..

SKIRT SHAWL



due2 ni pulak shawl type skirt gitu..




this one aku pakai kaler grey...


ha shawl yg ni ada nama..tp tak ingat sudah..mcm2 kaler ada..
but i choose brown..


colour brown


colour grey..


shawl yg di bagi nama shawl matahari




pink menjadi faveret aku ..tapi kejap je...then i choose another colour
to make my shawl looks more colourful.


tak clear yang ni..but i prefer on the right side..


yg ni kalau pakai , jgn pakai terlalu byk aksesori..nanti nampak cam pokok krismas..

PASHMINA


pashmina best dipakai kerana kelebaran nye ..
so senang nk tutup tempat2 tertentu lah kan ( malu )..paham2 jelah
aku sgt suka pakai kaler merah style leopard ni..
sebab merah mmg faveret kaler aku skang..so nampak garang je bile pakai..




both ni pulak pashmina satin...sgt lembut & best bile pakai..for sure tak panas..

SIAPA KATA PAKAI SHAWL TAK BOLEH PAKAI EARING?

boleh je pakai earing...mmg betul2 cucuk kat telinga..tapi ada cara n belitnya ...
bile boleh pakai? bile2 pon boleh..contohnya time:

HANGOUT NGN KAWAN2



DINNER 



ok sebelah aku gurl okayh..cume dinner ni tema retro nite fever..
so semua ala2 retro..



even u sarung gown pun boleh pakai earing...mmg kalau pakai gown kene lah pakai earing kan...



so takde istilah tak boleh pakai earing okayh bg sesiapa yang bertudung,....


                                                            APA KEGUNAAN SHAWL??

okayh certain org ingat shawl just boleh belit2 je..tp shawl jugak boleh digunakan untuk buat costume, rambut...telinge..tak caya??
ha meh tgok ni..


 

haha..kelakar kan? ni lah sailormoon!!! aku ada show dinamika nite so jadilah sailormoon..
for sure aku pakai shawl..& tocang dye pon dibelit2 ngn shawl...so untuk jadi anime ni, 3 shawl kene pakai..


okayh untuk jadi karakter shrek pon..dipakaikan shawl...
kesian shrek ...

haha..ada ja member2 aku tanya " ili, shawl ko byk2 ni kalau jual ok gak."
then aku jawab " ko ingat ada ke org yg nak beli? semua tak nak tau ."..haha..
yelah sape lah pulak yg nak kan...

haha..oklah...byk sgt membebel....puasa2 ni...
okayh SALAM RAMADHAN semua...







6 comments:

  1. Gaya model da ad n da bole buka butik da neh..hahaha

    ReplyDelete
  2. haha byk la nk bukak butiknye....takpe nnti try buat ar..haha

    ReplyDelete
  3. hahaha...gud,huh..org prempuan,memng xlawan ar

    ReplyDelete
  4. haha..tulah kan popuan...kaki shopping jer..hehe

    ReplyDelete
  5. ha !!! shawl tuh ,,,hehehehe....like like...<3
    gmbar last tuu pom.....syg jgkkkk

    ReplyDelete
  6. ha syg mestilah shawl itu kamu yg bagi n of coz lah kan gambar itu jugak gambar kamu yg amik...ehehehhee

    ReplyDelete