Wednesday 20 July 2011

mungkin ini jalanku...

kesedihan, kemurungan, kefedupan....semua ada dalam ruang minda aku...seorang pelajar jurusan sains yang gila akaun tetibe...menukar pilihan pengajiannya ke bidang perakaunan..minat yg mendalam...bagai nak kawin dengannya...otak yang buntu mengira kalkulator dan menghafal formula2 maths kini bermain indah dalam otak seolah2 maths adalah darah daging aku....ape dah jadi dengan biology yang aku gilekan dulu?? kononnya forensik yang aku minat gile bagai nak mati?...

entah..aku pun tak tahu....alhamdulillah tawaran selepas SPM matrikulasi perakaunan pogram setahun di KOLEJ MATRIKULASI PERLIS & DIPLOMA PERAKAUNAN UiTM Shah Alam (3 tahun)....ya..dua2 minat yg aku dapat...mungkin kerana aku fikir yang aku nak fast track terus masuk degree..then aku pilih matriks...mungkin aku fikir juga aku akan ke degree accounting...walhal aku lupa, aku kena bersaing lagi untuk mendapatkan kos yang aku minat dalam degree nanti.....

kini..harapan tinggal harapan...accounting yang aku idamkan dah berlari jauh meninggalkan aku...perniagaan antarabangsa yang memberi aku kad jemputan untuk ke fakultinya.....maaf....aku ingin meneruskan minat aku perniagaan antarbangsa..aku nak jumpa accounting walaupon dye dah tinggalkan aku...aku setia padanya...

ILI DHANIAH MOHD KAMAL...mahasiswi UiTM .....mane?? ntah...arau kembali menjemput aku...maaf..aku tak bersedia lagi ....




mama..sorry dania tak dengar cakap mama untuk teruskan ape yang mama nak....mungkin dania salah pilih haluan...kalaulah dania ikut cakap mama...dania akan hepi sekarang..mama yang nak aku teruskan medic, tapi aku tak minat..minat aku lebih ke akaun..

PENGAJARAN: RESTU IBU PALING PENTING DALAM SETIAP PERKARA...!




4 comments:

  1. ili.. sabar lah ye..
    apa yg kau alami sama je mcm aku.
    cuma mak aku fhm minat aku,.
    tpi tu lah,
    mcm kau kata. apa yg kita nk semua x kan dpt.
    minat kita sama dan kos yg kita dpt pun sama.
    and aku tak tau mcmne nk teruskn dlm bidang tu.

    ReplyDelete
  2. owh yeke syg??? then ko dapat u mane dear??
    aku mmg frust menonggeng..tp ko ok lah mak ko tau minat ko...

    ReplyDelete
  3. semua sama but kt kelantan. see~
    tmpt yg kau prnh beljar kt sana.

    ReplyDelete
  4. owh meaning tat ko dpt uitm machang ke yang??

    ReplyDelete