Saturday 2 July 2011

akhirnya..alhamdulillah....

 tetibe aku terdengar satu kumpulan lelaki & seorang perempuan depan pintu pagar KMP ( matriks aku..matriks perlis )...aku menoleh...masa ni aku baru balik outing tak silap aku..dalam bulan 5 atau bulan 6..baru lagi kat matriks time nih.....aku tengok dorang happy tapi campur sedih...maybe dorang cover sedih coz dorang actually hantar salah sorang geng dorang untuk balik..meaning tat..yg budak tuh kuar matriks lah,,berhenti coz dapat tawaran lain...

telinge aku terdengar bait2  lirik.. " jangan menangis hapus air matamu...ku yakin akan menjemputmu" ala sumtin like tat lah..then terus aku cair ngn lagu ni...sampai lah sekarang..aku touching giler dengar lagu nih..aku pun pelik...kenapa...aku tak de lagu ni dalam nset..tpi bile roomate bukak..mmg aku layan abis lagu ni...aku memang tak paham...kenapa ..apa kene mengene ngn lagu ni...sampai sekarang aku tak tahu...

setahun lebih...aku tak paham kenapa lagu ni terlalu mendalam maksud untuk aku....hingga ke saat ni...
kalau korang pon mesti pelik an..padahal takde kene mngene ngn idup kite...nak kate pakwe aku nyanyikan..memang takde....ade ke pakwe?? haha...takde lagi sape2 nyanyikan lagu ni..hanya aku je yg nyanyi untuk diri sendiri..coz aku tertarik ngn satu ayat ni " kerna kau WANITA TERHEBAT" pehhh popuan mane tak nk bile laki nyanyikan cm tuh kan...


tapi alangkah sedihnye..i lov myself jelah kot..lagu nih untuk aku...bukan sape2 pon nyanyikan....frust!!!!


hingga kesaat nih..lagu KANGEN BAND " yakinlah aku menjemputmu" aku tak tahu ape masalah lagu ni suke ganggu aku..ehhh..g main jauh2 lah..asal aku dengar je lagu ni..aku jadi ketagih tau tak...
then sehinggalah subuh tadi..3 JULAI 2011....sedang aku berskype...lepas solat subuh...aku terdengar suara dari skype menyanyikan bait2 lirik lagu ni..mula2 samar je aku dengar...lepas lama tu aku perhati pelahan2..YA ALLAH lagu ni,....akhirnya...aku temui jawapan..patutlah hati aku tak tenang selagi tak jumpe ape sebabnye ...beliau yg 4 tahun hilang dari idup aku, muncul kembali saat ni menyanyikan lagu ni....aku memang tersentuh....4 tahun menghilang...memang la kene dengan lirik nye " yakinlah aku menjemputmu"...kini setelah
2 tahun baru kedatangan aku dijemput kembali olehnya.......kerna kau wanita terhebat.....


benda yg memberi seribu satu kenangan.....
yang pernah ilang dalam diari hidup aku....

since 8 APRIL 2005...sewaktu anniversary kami yg ke 3...
gambar yang terpaksa aku sensored kan..dek kerana rambutku....
ni lah kenangan kami yang tinggal...


dan kini dia menjemputku pulang.....

2 tahun yg aku nantikan...kedatangan aku dijemput..kepulanganku disambut...

" AFID"

AMRU FAHMI_ILI DHANIAH

" PERCAYA PADA YANG SATU,
SAYANG PADA YANG TERTENTU,
CINTA TAK AKAN LAYU,
SETIA KEKAL DI KALBU "









dan kini aku sedar...betul lah prinsip yang selama ni aku pegang..setiap yang terjadi 
ada hikmahnya.....
baru kini aku temui jawapan apakah sebenarnya kaitan lagu ini 
dengan aku.....

ya ALLAH..akhirnya..ALHAMDULILLAH..













No comments:

Post a Comment