Saturday 18 June 2011

my SATIO !!!!!!!!!!!! he is gone...

ha....sedih ya amat..bile mngenangkan Satio aku..ape satio?? nset yang selalu teman aku kesana ke sini..yg tak lekang duduk memerap di telapak tangan aku nih...tak penah aku sayang nset macam syg orang..aduai...jangka hayat tak panjang agaknye....dh rosak!!!! sedih!!!....


okayh bile terkenangkan balik saat aku dapat nset nih..amatlah menyayat hati...hari bapa jugak nset ni pergi buat selamanya...kenapa?? pernah dahulu aku mintak & aku teridam2kan nset sonny ericsson...

" papa...dania nk nset yg james bond tuh boleh??..cantek sgt bile amik gambar"..of cos lah kan
sony sgt terkenal dengan camera nye yg sgt pandai buat gambar kite nampak cantik n cun liuk lentok perasan tuh.....pasal tuh lah aku nak..& lagi satu, aku nk sgt nset nih coz ape lagi music dye dengar bestlah.
urm bodek punye bodek..payah nk dapat....yelah baru dapat laptop vaio idamanku yg berwarna pink ni..
konon adiah SPM lah kan..( poyo)..result pun hampeh..haha


teringat satu hari....bulan puasa.2010.cuti matriks...aku turun bas...dari arau...penat sgt...turun2..papa dengan abg mie (pemandu nye yg setia & baik hati)...amik aku kat stesen bus...masuk dalam kete...papa tanye " adik puasa tak?"..aku jawab..tak...yelah paham2 lah popuan..then masa tuh waktu pukul 4 pagi aku sampai stesen bus...papa singgah kedai..mungkin beli sumtin..

abg mie ." adik balik jap ag ade suprise untuk adik..mesti adik suka"..aku terpinga2..cam beruk gatal bontot pun ada..dh tak senang duduk nih....aku pon terpikir2..ape lah pulak kali nih...dah tak suprise lah kan abg mie dh cakap..aduai...

then..sampai umah...aku salam mama...hehe..bukak tudung saji cari makanan..lapar kan dalam bus..
hehe..lepas makan2..papa mama masuk tito...yelah pagi nanti kiteorg nak balik KL..nk beraya..balik NEGERI lah kan..haha...aku pon mmg tito tak tutup lampu..baring atas katil..

baring punye baring....aku terlanggar kotak.." adeh ,..sakit tangan aku"..keras kotak tuh..aku pon pegang..then..aku ternganga .menitik air liur ..nset yg tak penah aku tgok...
maklumlah duduk matrik..tv tak tgok..surat khabar aku tak bace.
intenet ade pon ..aku duk fb je..mmg katak bawah tempurung..upenye aku dapat nset!!!!

nk dipendekkan cite nset nih untuk bday aku 18 Ogos..yelah bulan puasa..tp time tuh aku kat matrik
..so balik umah baru dapat..aduai..papa mmg suke buat surprise untuk aku..
dari dulu sampai skunk...ade je idea dye nk buat aku terkejut cm anak beruk..
belek punye belek..terus aku berlari kat papa dpat nset baru!! suke....mintak nset james bond type..last2..ha amik kau..satio aku dpat..


mmg ni model n kaler nset aku..sejibik..tapi tuh lah kan...dh tak de skunk..dh rosak..cepat sgt dye rosak
....nset nih dh rosak dh ari tuh..papa suh tukar nset lain..tapi aku tak nak..yelah..papa bg adiah bday..takkan senang2 aku nk buang..aku bukan org mcm tuh..skunk aku upload gambar model ni from internet jelah..memandang kan nset aku mmg dh tak leh idup..seedih sgt...



aku punye silver..nak merah tapi tak dapaat..ni pon bersyukur lah dapat..
huhu..so nih lah saat2 raya aku bile dah dapat nset nih..3 ari sebelum raye dapat...
mmg bergambar sakan...bagi aku gambar nset nih cantik lah...
mmg segala jerawat..kurap..kudis semua nampak lah...






nih semua lah gambar aku ngn kazen2..almaklumlah ..raya time ari jumaat kan..so gegurl lah sume..
taun nih..takde lah satio aku lagi...tak smpai setahun, dah ranap nset aku..


takpelah ape2 pon tq papa for everything..nk tito dulu..esok update pasal 
Father's day pulak kayh..bye

No comments:

Post a Comment