Tuesday 10 May 2011

menilai permata daripada timbunan kaca

permata yg kita idamkan, kaca yg diberikan...inilah dugaan sebuah kehidupan ..yg dikatakan normal ..bukan abnormal..jika anda semua kata " saya pernah ditipu.." ..." dye curang dengan saya "..." saya dh byk berkorban untuk dye"...ye saya paham..ini semua lambakan perasaan setiap insan..lumrah hidup mengajar kita erti nilai sebuah percintaan di dalam perhubungan....

" saya janji takkan tinggalkan awak..saya sayang awak sorang jer"....pernah mengungkapkan kata2 nih pada pasangan anda?? ye ..mmg setiap insan pernah berjanji..tapi..janji hanya tinggal janji...
terkadang kita fikir...dye menipu kata..dye mungkir janji..tapi percayalah wahai kaum hawa n adam..setiap yg terjadi ada hikmahnya....perhubungan yg kita bina walaupun hampir 5 tahun, 8 tahun walhal 10 tahun pun, kalau itu adalah tertulis ditangan Tuhan, perpisahan juga yg bakal menjemput kita...seteguh mana sayang kita padanya pun, jika tiada jodoh kita bersama...jawapan nya hanya menanti REDHA..itulah adalah qada & qadar nya..


terkadang kita menyalahkan pasangan kita....walhal perhubungan yg dibina sepatutnya salah bersama..bukannya apabila sudah berpisah @ bergaduh anda menyalahkan pasangan anda..tidakkah anda lupa saat2 manis anda bersama dahulu....jgn menyalahkannya 100 peratus walaupon pasangan kita curang..
curang , setia, jujur???

semua yg terjadi ada hikmahnya..kita hidup berddua bersama untuk mengecapi kebahagiaan..kita terputus ditengah jalan..saya melepaskan awak pergi dengan relanya kerna saya tahu kita ditakdirkan untuk bertemu tetapi kita tidak ditakdirkan untuk bersama...

perginya seseorang yg kita tinggalkan @ dia meninggalkan kita memberi seribu satu kesan...ya Tuhan itu Maha Adil....we get what we give..u get what u give..inilah dye percaturan yang diaturkan olehnya..

kita tinggalkan dye dek kerana lelaki lain..sebenarnya yang kita tinggalkan itulah sebutir pertama daripada timbunan kaca yg kita cari serpihannya ...
kita tidak akan sedar kehadirannya ..tetapi kita sedar kehilangannya....
tiada insan yg terlepas daripada merasakan persaan ini.....

" engkaulah yg pertama tiada akhirnya"

kini..aku belajar dari kesilapan..besar kuasa Mu ya ALLAH....dia kini telah hilang dari hidupku..hanya yg tinggal adalh sisa2 kenangan kami bersama....




maafkan aku kerana tidak tahu menilai erti pengorbananmu...maafkan aku kerana tidak kenal erti kasih sayang..& maafkan kerna menduakan cintamu.....

tiada cinta yg kekal abadi ..hanya cinta kepadaNYA yg tersemat dihati ,kini & selamanya....

2 comments:

  1. stand up & dont u ever try 2 give up..just alert in everything u do..score ur goal..score ur stars...& score ur target...
    positive thinking will lead u 2 success..go my dear..dont u ever try to turn back..u start the race n u the one who will finish it

    so trueee :D
    love this quote! love your bloggg :))
    woahh..ble dh jd real model nnt jgn lupa sayeee ^^

    ReplyDelete
  2. hhee..thanks syg ku fatma...
    hehe..okayh insyALLAH..akak takkan lupe fatma kayh syg.....thanks sgt...

    hehe..quote akak main hentam jer tuh syg..hehe

    ReplyDelete